Od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE/eZUS dostępne są funkcje związane z e-Doręczeniami.
Klientom, którzy mają profil na PUE/eZUS i jednocześnie mają adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych, ZUS przekazuje pisma (wymagające potwierdzenia nadania lub odbioru) na adres do doręczeń elektronicznych.
Pismo, które ZUS wysyła na e-Doręczenia, przekazuje również na profil klienta na PUE/ZUS. Jest ono umieszczone w skrzynce odbiorczej na liście dokumentów odebranych. Pisma te są oznaczone jako „pismo z ZUS na e-Doręczeniach”.
Ważne: Zmieniły się zasady dostępu do pism dla klientów, którzy nie mają adresu do doręczeń elektronicznych i jednocześnie umocowali pełnomocnika albo kilku pełnomocników do załatwiania spraw za pośrednictwem PUE/eZUS.
- Jeśli klient (mocodawca) ma pełnomocnika, kierowane do niego pisma, które wymagają podpisania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO), przekazywane są do odbioru na profil pełnomocnika. Dopiero po tym, jak pełnomocnik odbierze (podpisze UPO), jest ono widoczne na profilu PUE/eZUS klienta (mocodawcy).
- Pisma, które nie wymagają potwierdzenia odbioru (podpisania UPO), tak jak dotychczas są widoczne na PUE/eZUS w skrzynce odbiorczej na liście dokumentów odebranych zarówno u klienta (mocodawcy), jak i u pełnomocnika.
Podstawa prawna: